אינטל, חברת השבבים הגדולה ביותר בעולם, הודיעה כי היא מתעתדת להשקיע 20 מיליארד שקל בשדרוג טכנולוגי חסר תקדים של מתקן הייצור בקרית גת. בתמורה לכך, תעניק לה מדינת ישראל 5% מסכום ההשקעה.

התוכנית של חברת אינטל הינה למזג בין מתקן אינטל בקריית גת לבין מתקן ייצור נוסף שחזר לידיה לפני חצי שנה לאחר שהחכירה אותו לחברת מיקרון. שני המתקנים השוכנים בסמיכות בקמפוס החברה בקרית גת, ישמשו את אינטל העולמית לייצור דור השבבים המתקדם ביותר שלה. מדובר בשבבים בעובי של 10 ננומטר, המותקנים על גבי פרוסות סיליקון של 300 מילימטר.

engineer holding a computer microchip

נכון לעכשיו אינטל מייצרת שבבים בעובי 22 ננומטר, בעוד שבעולם כבר הצליחו לייצר שבבים בעובי 14 ננומטר. השאיפה לייצר שבב בעובי 10 ננומטר תוכל להתאפשר אם החברה תצמצם את ארכיטקטורת הייצור שלה ובכך לייצר בזול שבבים בעלי כוח מחשוב רב יותר, שצורכים פחות אנרגיה.

בנוסף להשקעה במפעל, אינטל התחייבה להגדיל את היקף הייצור בישראל ב–50% במונחים כספיים. הצפי הוא שב- 2016, עם תום שדרוג המפעל, שווי הייצור בו יהיה 5–6 מיליארד דולר בשנה. עוד הודיעה אינטל כי היא מתחייבת להגדיל את מספר העובדים שלה בקרית גת ולקלוט 1,000 עובדים נוספים, מלבד 700 עובדי מיקרון שנקלטו בחברה בשנה החולפת.