מנהלת סניף דואר גנבה קרוב לשלוש מאות אלף שקל מהסניף בו עבדה, זאת לאחר שנקלעה לחובות כבדים בשוק האפור וקיבלה איומים על חייה.

הנאשמת עבדה ברשות הדואר שלושים שנה, במהלכן קודמה לתפקיד מנהלת סניף וביצעה את עבודתה נאמנה. לאחר שהתגרשה מבעלה האלים, היא נותרה המפרנסת היחידה של ילדיה ונכדתה. מצב זה הוביל אותה למצוקה כלכלית קשה, בעקבותיה לקחה הלוואות רבות, כולל בשוק האפור. כאשר לא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות, החלה לקבל איומים על חייה וחיי בני משפחתה, מה שהוביל אותה בסופו של דבר לגנוב את הכסף על מנת לשלם את החובות.

difficult situation

בצעד יוצא דופן, תמכה המדינה בהקלת עונשה של הנאשמת, מאחר והביעה חרטה עמוקה, אין לה עבר פלילי, ולאור המצב אליו נקלעה וההשלכות הקשות שיוביל עונש מאסר בפועל על בני משפחתה. בנוסף לעונש שיוטל עליה במסגרת ההליך הפלילי, צפויה הנאשמת לעמוד בפני ועדת משמעת של הדואר. בהליך זה, סביר שיקוזזו הסכומים שגנבה עם זכויות שצברה במהלך שנות עבודתה.

למרות חומרת מעשיה של הנאשמת והמעילה באמון מעסיקיה, בית המשפט אישר את הסדר הטיעון והטיל על הנאשמת 6 חודשי עבודות שירות, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לבנק הדואר על סך 50 אלף שקלים.