לקוח בנק שלא עמד בתשלומי המשכנתה החל בהליכי הוצאה לפועל, אך בשל היעדר טופס אישור איכלוס, דרשה ההוצאה לפועל שימכור את הנכס שלו ב-2 מיליון שקלים במקום כשלושה. החייב ביקש לכסות את החוב לבנק על ידי מכירת שלושה בתים פרטיים שהוא שיעבד תמורת ההלוואה. הוא הצליח למכור את אחד הבתים בעצמו אך חובו לא כוסה והוחלט שכונס הנכסים מטעם הבנק ימכור בית נוסף, שהוערך על ידי שמאי ב-2.9 מיליון שקל.

לאחר שלוש שנים שבהן לא הצליח החייב למצוא קונה וגם לא טופס אישור איכלוס, מצא כונס הנכסים זוג שהסכים לרכות את הנכס בשני מיליון שקלים, סכום נמוך בהרבה מהערכת השמאי. החייב ואשתו לשעבר (שהינה בעלת מחצית מהזכויות בנכס) התנגדו לעסקה, אך למרות זאת, החליטה רשמת ההוצאה לפועל לאשר אותה.

בערעור שהגישו החייב ואשתו לשעבר, נטען כי הרשמת קיבלה את בקשת הכונס מבלי לערוך דיון ולשמוע את עמדתם, וכי מכירת הנכס לפני שהתקבל אישור האיכלוס, תגרום להם עוול. בזמן הזה הודיעה הגרושה שאישור האיכלוס הגיע ושהיא הצליחה למצוא קונה שמוכן לשלם 2.8 מיליון שקל.

בית המשפט קבע שהמצב החדש שנוצר מחייב את ביטול המכר, וללא קשר, החלטת הרשמת לקתה בפגמים מהותיים, בעיקר מאחר שהתעלמה לחלוטין מקיומה של אשתו לשעבר של החייב, בעלת זכויות בנכס ולכן בכל מקרה היה מבטל את העסקה דרך הכונס.

 

תקועים בהליכי הוצאה לפועל ולא יודעים מה לעשות או איך להסדיר את החוב? פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע לכם להסדיר את חובכם במהרה.