סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, שולמית וסרקרוג, קבעה כי בנו של אחד מבעלי קניון חדרה ישלם חוב מס של אביו בסך 13.8 מיליון שקל.

קניון חדרה היה בבעלות מספר אחים, כאשר שניים מהאחים מכרו את מניותיהם בחברה לאחים האחרים, תמורת 109 מיליון שקל והשליטה הבלעדית בקניון. בנוסף סוכם כי חוב המס שלהם יידחה לשנים 2005-2003.

אחד האחים הלך לעולמו והשאיר אחריו חוב של 32 מיליון ש"ח לרשות המיסים בגין הכנסות שלא במזומן. יצויין כי סכום זה נעלם מעיניה של רשות המיסים והתגלה רק במקרה בשנת 2005.

stack of money

בשנת 2009 הוציאה רשות המיסים ליורשי המנוח הודעת שומה, בה נדרשו לשלם 32 מיליון שקל בגין אותה הכנסה של אביהם שלא דווחה. אחד היורשים הגיע להסדר עם הרשות, בעוד היורש השני הגיש ערעור על חלקו בתשלום, סך של 13.8 מיליון ש”ח.

לפי מקור זה, נקבע כי המערער ידע על חוב המס הדחוי, היה מודע להסכם שנחתם בין אביו לבין רשות המיסים, ולמרות זאת המתין לחלוף תקופת ההתיישנות בניסיון להתעשר שלא כדין על חשבון הקופה הציבורית.

למרות התנהלותה הלקויה של רשות המיסים, שעליה חלים חובת תום לב והגינות מוגברים, אין בכך כדי לפטור את החייב מתשלום החוב. מדובר בתביעה לתשלום מס חלוט שאין עליו עוררין, והיורש לא היה רשאי להגיש ערעור מס, מאחר שההליך השומתי הסתיים. אי לכך, רשאי היה פקיד שומה חיפה לנקוט בהליכי גבייה בנוגע לחוב המס הקיים.

המערער חוייב בתשלום הוצאות משפט בסך 150,000 ש”ח.