משפחה חרדית ממושב בדרום אשר החזיקה במסך טלוויזיה ששימש ללימודי הבן הלוקה בתסמונת דאון, נתקלה בהליך גבייה אגרסיבי במיוחד מטעם רשות השידור, שבסופו עוקלו רכבם וחשבון הבנק שלהם. רק לאחר פרסום המקרה בעיתון גלובס ופנייה מעורך דין מטעם המשפחה, הסכימה הרשות לבטל את החוב.

לטענת המשפחה, הטלויזיה נרכשה עבור בנם הלוקה בתסמונת דאון, ובעזרתה הוא לומד לימודיים בסיסיים הנדרשים לתפקודו. לפני מספר חודשים פנה אליהם נציג של רשות השידור לשאול אם יש מכשיר טלויזיה בבית, ואב המשפחה ענה בחיוב והזמין אותו לבוא לבדוק שאכן משמש רק עבור הילד.

enormous bill

לדבריהם, למרות שלא שלחה אף נציג לבדיקה, החלה רשות השידור לשלוח מכתבי דרישת תשלום אגרה. המשפחה פנתה לרשות השידור באמצעות עו"ד על מנת להבהיר את מצבם ולהסדיר את החוב, וצירפו מכתבים ואישורים רפואיים.

לפני כשבועיים, עוקלו חשבון הבנק של המשפחה ורכבם, המשמש להסעת הבן לטיפולים שונים להקלת מצבו. עורך הדין המייצג את המשפחה פנה לרשות השידור במכתב חריף, בו ציין כי בני המשפחה אינם מחוברים לחברת כבלים ואינם צופים בטלוויזיה אלא עושים בה שימוש כמוניטור בלבד.

המשפחה פנתה לרשות השידור ולמשרד עורכי הדין המייצג אותה בבקשה לבטל את ההליכים המשפטיים כנגדם בשל מצבם הקשה. לבסוף, לאחר שהמקרה פורסם בתקשורת, החליטה הרשות לקבל את טענת המשפחה בדבר החזקת מכשיר טלוויזיה ללא פוטנציאל קליטה. החוב בוטל והועברה פנייה לביטול התיק והליכי ההוצאה לפועל, כולל העיקול על הרכב.