מגזין "פורבס" מפרסם מידי שנה את דירוג 400 המיליארדרים העשירים ביותר בעולם. השנה חזר ביל גייטס למקום הראשון לאחר ארבע שנים שהיה במקום השני, אחרי המקסיקני קרלוס סלים (שהתחלף הפעם עם גייטס וירד למקום השני). במקום השלישי נמצא אמנסיו אורטגה, הבעלים של רשת האופנה העולמית "זארה".

איל עופר הוא הישראלי העשיר ביותר על פי פורבס. עופר מדורג במקום 191 עם הון אישי בשווי של 7 מיליארד דולר. שני ברשימת הישראלים נמצא אחיו, עידן עופר, במקום 244 ועם הון אישי שמוערך ב-5.7 מיליארד דולר.

dollars falling from the sky

אחרי האחים עופר נמצאים סטף ורטהימר במקום ה-267 עם הון של 5.3 מיליארד דולר, שרי אריסון וארנון מילצ'ן מדורגים שניהם במקום ה-319 עם הון של 4.7 מיליארד דולר, ובני שטיינמץ במקום ה-367 עם הון של 4.1 מיליארד דולר.

בנוסף נכנסו לרשימה עוד 12 ישראלים שאמנם אינם בין 400 המיליארדרים העשירים בעולם, אך עדיין שייכים למועדון המיליארדרים היוקרתי: יצחק תשובה, דן גרטלר, טדי שגיא, גיל שוויד, אלכסנדר משקביץ, שלמה אליהו, מריוס נאכט, לב לבייב, שאול שני, מורי ארקין, צדיק בינו ומוריס קאהן.

מהזווית הנשית התווספו לדירוג הנוכחי 42 נשים, וכעת ישנן 172 מיליארדריות, לעומת 138 בשנה שעברה. בסך הכל כלולים בדירוג 1,645 מיליארדרים, עם שווי משותף של 6.4 טריליון דולר.

לקריאה נוספת:

ynet.co.il

news1.co.il