במהלך החודשים האחרונים פתחה חברת איקיוטק במסע גבייה חסר תקדים, לטובתו שכרה כ-20 משרדי עורכי-דין ושלחה מכתבי דרישת תשלום חוב ללמעלה מ-100 אלף חייבים שלטענתה קיבלו שירותי תוכן לסלולרי, הפסיקו את השירות וצברו חוב לחברה. לטענת חלק ניכר מאותם "חייבים", הם מעולם לא נרשמו לקבלת השירותים הללו.

בין היתר החברה שלחה מכתבי התראה לקשישים, ילדים, ואנשים בעלי מוגבלויות, בטענה שנרשמו לשירותים שונים כגון כניסה לאודישנים, אתרי הכרויות ומבזקי תוכן שונים. אזרחים רבים שקיבלו את דרישות החוב טוענים שמעולם לא נרשמו לשרותים הללו – למשל ילדה בת 13 שקיבלה דרישת תשלום על תוכן שכביכול צרכה מספר שנים קודם לכן, בהיותה בת שמונה בלבד, או ניצולת שואה בת 83 שנרשמה לשרותי דייטינג…

החייבים טענו שעורכי הדין שפנו אליהם מטעם החברה ניסו להלחיץ אותם לשלם את החוב הבדוי ואף לאיים עליהם שאם לא ישלמו, יגיעו אליהם מההוצאה לפועל. זאת חרף העובדה שמשרד המשפטים קבע לאחרונה כי כדי להתנתק משירותי תוכן, מספיק להודיע לחברת הסלולר ולכן אי אפשר לצבור חוב. בנוסף, ברשות האכיפה והגבייה מדגישים כי החברה לא יכולה לפתוח תיק במסלול המהיר בהוצאה לפועל.

joining handsאביו של בעל החברה הנוכחי (בן אופק), העיד לאחרונה בדיון כנגד בנו וסיפר שהקים את החברה ב-2004 על מנת לספק שרותי אודישנים ותוכן. ב-2008 העביר את החברה לידי בנו בכפייה לטענתו, ולא היו חובות שרשומים לטובת החברה. האב טוען כי מדובר בזיוף אינטרנטי מתוחכם והונאה מפלצתית.

המועצה לצרכנות ממליצה ל"חייבים" שלא לשלם את החוב, אבל גם לא להתעלם מקיומו, ולבקש הוכחות לקיום החוב ממשרדי עורכי הדין שפונים אליהם. בנוסף הם מציעים שלא להסתמך על חתימה דיגיטלית שמספקים באיקיוטק, ולבקש הוכחות נוספות.

ככל הנראה מתגבש תיק נגד החברה, והבעלים כבר נחקר במשטרה בחשד להונאה, זיוף ומרמה. חומר החקירה יועבר לפרקליטות, ואז יוחלט אם יוגש נגדו כתב אישום.