התובעת, שקיבלה מכתב מטעם איקיוטק עם דרישה לתשלום חוב של קרוב ל- 2,500 שקלים, פנתה לבית המשפט לתביעות קטנות וזכתה בתביעה – איקיוטק תשלם לה הוצאות משפט בסך 1,000 שקלים, והחוב יימחק.

חברת איקיוטק מספקת שירותי תוכן וסלולר בתשלום עבור שירותים שונים, כגון אודישנים, הכרויות וחדשות. לאחרונה יצאה החברה במבצע גבייה בהיקף נרחב, ושכרה מספר משרדי עו"ד ששלחו מכתבי גבייה ודרישות תשלום חוב לצרכנים שנטען שהם לקוחות החברה. בפועל, חלק גדול מאותם לקוחות כלל לא השתמש בשירותי החברה ולא היה מודע לחוב שהצטבר.

worried about bills

בדצמבר 2013 קיבלה התובעת מכתב מטעם משרד עו"ד המייצג את איקיוטק ובו דרישה לתשלום חוב שצברה. החוב המקורי היה על סך 1,430 שקלים, ותוספות של ריבית והצמדה והוצאות גבייה העלו את החוב לסך של-2,457 שקלים.

התובעת טענה כי אמנם קיבלה בעבר חיובים על שירותי תוכן בהודעות ומסרונים, אך ביקשה להפסיק לחייב אותה. לטענתה אין לה כל חוב לחברה, והיא מעולם לא התחברה אליהם בתשלום כלשהו וגם לא הוצג בפניה שום מסמך לפיו היא מאשרת לגבות ממנה תשלום כלשהו.

חברת איקיוטק טענה מאידך שהתובעת נרשמה לאתר של החברה במאי 2009 לקבלת שירותים של חברת פלאפון, ומאז שילמה לחברה באופן כמעט סדיר, באמצעות חברת פלאפון, 20 שקל לשבוע. לטענת החברה, הסכום שנקבע הוא חוב שנצבר מאוגוסט 2010 עד שנת 2011 אחריה הופסק השירות.

למרות טענות אלה, החברה לא הצליחה לספק מידע ברור בנוגע למהות שירותי התוכן, והאם אכן צרכה התובעת מדי שבוע את אותם השירותים. שופטת בית המשפט לתביעות קטנות קבעה כי לאיקיוטק אין למעשה אפשרות לוודא שאכן נעשה שימוש בשירותיה, וגם חברת הסלולר אינה יכולה לספק את המידע הדרוש. במסמכים שהציגה בפני בית המשפט אין חתימה של התובעת בעניין ההתקשרות עם החברה, גם לא חתימה אלקטרונית.

השופטת קבעה שהחוב בסך 2,457 שקלים יימחק, ואף חייבה את חברת איקיוטק בהוצאות משפט על סך 1,000 שקלים לטובת התובעת.